jueves, junio 15, 2006

La primera lecció de català

Ahir a la nit, vam rebre a casa M. y E., las 2 noies que vam conèixer en el picnic de dissabte passat (que ja vaig contar en aquest post). La meta era fer un intercanvi lingüístic mentre sopàvem: elles parlaven català, i nosaltres havíem d’intentar contestar en català també, o si no podíem, en castellà. Però l’important era entendre el que deien.

I ens va sorprendre molt, però crec que vam entendre tot el que ens van contar. Crec que a alguna part del nostre cervell, s’amaguen molts records de frases i paraules en català.

Jo vaig intentar contestar el més possible en català, però em costa bastant, i per explicar idees i coses complicades, havía de tornar al castellà. I com el Robin, el, parlava sempre en castellà (va decidir que entendre era suficient per una primera vegada), parlava molt més, i molt més rapidament que jo: omplia l’espai discursiu sencer :-)

A les pobres, els vam fer un plat típic francès, però d’hivern: saucisses de Morteau à la purée de pois cassés. Es molt bo però omple moltíssim. I de postres els vam fer un pastis de poma, molt pesat també. Però crec que s’en va anar bastant contentes, i ens vam perdonar la cuina :-)

La veritat ès que ambes són molt maques i estem contentíssims d’haver-les conegut. Esperem que ens tornem a veure molt a prop. Ens vam dir que la propera vegada, faren elles cuina espanyola :-)

Bé, ara estic agotat per l’esforç d’haver escrit tant en català. Si algú detecta errors greus, por favor corrigeix-me, o si voleu deixar-nos un comentari, estarem encantats.

Petons

3 comentarios, opiniones, y cotilleo:

A 15/6/06 17:55 , Blogger Robin dijo...

Estic encantat també! Quan organizem un altre picnic a la Sena? :-)

 
A 17/6/06 01:17 , Anonymous Anónimo dijo...

estic una miqueta sorprendeguta jajaja

 
A 18/6/06 17:08 , Blogger bellosoli dijo...

ei, doncs està molt be això de mantenir converses cadascú amb la seva llengua! és una bona manera d'aprendre i així cadascú es pot expressar amb més facilitat!

 

Publicar un comentario

<< Inicio